ساندویچ پانل سقفی /  همانطور که در مقاله “ساندویچ پانل چیست؟ چه کاربردهایی دارد؟ گفته شد. ساندویچ پنل به دو دسته ساندویچ پنل سقفی و دیواری تقسیم می شوند. که از لحاظ ظاهری با هم متفاوت می باشند. در واقع تفاوت ساندویچ پانل های دیواری و سقفی در اولین لایه از ساندویچ پنل که در مجاورت با محیط بیرون قرار می گیرد، می باشد. به برآمدگی هایی که روی ساندویچ پنل سقفی وجود دارد گام می گویند. مطابق شکل زیر

ساندویچ پنل سقفی

انواع ساندویچ پانل سقفی

ساندویچ پانل های سقفی از لحاظ تعداد گام به دو دسته سه گام و پنج گام طبقه بندی می شود. که امروزه به خاطر مزایایی که در ادامه ذکر خواهد شد. ساندویچ پانل سقفی پنج گام از محبوبیت بیشتری نسبت به سه گام برخوردار است.

ساندویچ پانل سقفی 3 گام
ساندویچ پانل سقفی 5 گام

مزایای پانل سقفی پنج گام

نصابان ساندویچ پانل در هنگام نصب ساندویچ پانل، روی ساندویچ پانل سقفی مجاور استقرار پیدا می کنند. به همین خاطر ساندویچ پانل های سقفی پنج گام به دلیل وجود شیارها و برجستگی های بیشتر امکان رفت و آمد روی آن راحت تر می شود. سقف های یک سازه به خاطر رفت و آمد هایی که در مواقع نصب تجهیزات و یا تعمیرات سقف صورت می گیرد، باید دارای استحکام لازم باشد. به همین منظور ورق هایی که در نمای بیرونی ساندویچ پانل استفاده می شود از نوع ذوزنقه ای می باشد. 

در مناطقی که میزان بارش باران و برف بیشتر می باشد. نیاز می باشد تا سقف بتواند فشار بیشتری را تحمل کند. به همین دلیل پانل های پنج گام نسبت به سه گام کارآمدتر می باشند. علاوه بر این در مناطق با بارش های جوی بیشتر بهتر است از ساندویچ پانل های سقفی پنج گام استفاده گردد. زیرا به دلیل داشتن شیارهای بیشتر آب روی سقف سریعتر هدایت می شود. که این خود سبب می شود تماس رطوبت با سقف کمتر گردیده که در نهایت امکان نفوذ آب به درون سازه کاهش پیدا می کند.

اگر شما هم قصد استفاده از سلول های خورشیدی به منظور تامین برق مورد نیازتان را دارید توصیه می شود از ساندویچ پانل های پنج گام برای سقف سازه مورد نظرتان استفاده کنید.

سابات صنعت شمال به عنوان تولید کننده کانکس و ویلای پیش ساخته، ورق گالوانیزه شیروانی و فعال در زمینه فروش انواع ساندویچ پانل با سالها تجربه می تواند اطمینان مواد، زمان تحویل کوتاه و پشتیبانی کامل، را در طول فرآیند سفارش تضمین کند.

همچنین جهت مشاوره رایگان می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *