ورق رنگی نوعی ورق گالوانیزه با پوشش رنگ الکترواستاتیک می باشد که در ۱۵ رنگ متنوع تولید و به بازار عرضه میگردد. این ورق ها از ضخامت ۰٫۱۸ میلی‌متر تا ۰٫۷ میلی‌متر تولید می شود. 

در اینجا ما خط تولید ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان رو مورد بررسی قرار خواهیم داد.

خط تولید ورق رنگی فولاد مبارکه اصفهان

خط تولید ورق رنگی مجتمع فولاد مبارکه اصفهان در امتداد خط گالوانیزه واقع می باشد و به صورت خط پوشش دهی غلتکی طراحی گردیده است. از مزایای این خط، سرعت بالا، مصرف رنگ کم و سازگاری با محیط زیست می باشد.

در این روش کلاف گالوانیزه یا کلاف نورد سرد اسکین شده به صورت پیوسته وارد بخش آماده سازی ورق می شود. در این قسمت، ابتدا محلول چربی زدایی با دمای مناسب به سطح رویی و زیرین ورق، پاشیده می شود.

سپس غلتک های ویژه، دو سطح ورق را برس می زند. این فرآیند یکبار دیگر تکرار شده و ورق پس از شستشو با آب توسط دمش هوای گرم، کاملاً خشک می شود. در انتهای این مرحله برای بهبود مقاومت خوردگی و افزایش چسبندگی رنگ به سطح ورق، ماده شیمیایی مناسبی روی دو سطح ورق، اعمال شده و در دمای مناسب خشک می شود. انجام این مرحله باعث می شود که پوشش رنگی حین فرآیندهای شکل دهی بعدی از سطح ورق پوسته نشود. سپس ورق جهت اعمال رنگ وارد قسمت پوشش دهی می شود.

در این قسمت ابتدا رنگ اولیه (پرایمر) از جنس پلی استر و رنگ Back Coat به ترتیب روی سطح بالایی و زیرین ورق اعمال و جهت پخت رنگ، ورق رنگی وارد کوره می گردد. پس از پخت کامل، ورق سرد شده، رنگ نهایی از جنس پلی استر، پلی وینیل ایدین فلوئوراید، اپوکسی، پلی وینیل کلراید و پلی یورتان توسط غلتک روی ورق اعمال و عملیات پخت انجام می گردد.

در صورت استفاده از رنگهای پلاستیسول با ضخامت بالا (۲۰۰ میکرون) بر سطح رویی ورق می توان با تجهیزی به نام Embosser که بعد از کوره پخت رنگ نهایی واقع است. بافت های سطحی خاص مشابه چرمی شکل، کتانی، گرانیتی و … ایجاد نمود.

خط تولید ورق رنگی
تولید ورق رنگی

کیفیت محصولات ورق رنگی بر اساس استاندارد JIS G3312

کیفیت ورق رنگی
لایه بندی ورق رنگی

عمده کاربرد های ورق رنگی

  • صنایع ساختمانی:

سقف و بدنه انبارها و کارگاهها، سقف کاذب، نمای داخلی و خارجی ساختمان ها.

  • لوازم خانگی:

بدنه خارجی یخچال، آبگرمکن، اجاق گاز، ماشین لباس شویی و …

  • صنایع فلزی:

کابینت، تجهیزات اداری، پارتیشن، بدنه کامپیوتر، تابلوهای برق، سیستم های تهویه و…

  • صنعت حمل و نقل:

ساخت کانتینر، سردخانه ها و کاروان های ثابت و متحرک و …

شرکت سابات صنعت شمال با شعار آسایش و امنیت از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت در زمینه تولید کانکس، ویلا پیش ساخته، فرمینگ ورق گالوانیزه رنگی، ساندویچ پانل و … کرده است. ارائه محصولات با کیفیت و استفاده از جدیدترین خطوط تولید پیشرفته را سرلوحه کار خود قرار داده است.

برای کسب مشاوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکاران ما در ارتباط باشید.

همچنین جهت مشاهده ویدیو محصولات و نمونه کارها می توانید به صفحه آپارات ما مراجعه نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *