انواع ماشین مسافرتی /  اگر شما جزء آن دسته از افرادی باشید که اخیراً قصد تهیه و تجهیز ماشین مسافرتی را داشته باشید. احتمالا اصطلاحات انگلیسی مرتبط با این حوزه دچار سردرگمی شما شده است. در این مقاله قصد داریم فرق بین کمپر ون (campervan)  با کاروان (motorhome) با ماشین مسافرتی، تفریحی بزرگ (RV) Recreational Vehicle را برای شما بیان کنیم.

برای بسیاری از مردم این اصطلاحات مذکور قابل تعویض هستند. اما در واقع تفاوت های کلیدی بین این سه اصطلاح وجود دارد. اگر به فکر خرید یک خانه متحرک برای تعطیلاتتان هستید ارزش آن را دارد که تفاوت های آن ها را بدانید.

کمپر ون (کوچک، اما توانا)

یک کمپر ون معمولاً یک ون است که تبدیل شده است تا بتوانید در آن بخوابید، آشپزی کنید و همچنین در آن رانندگی کنید. اما اصطلاح انگلیسی motorhome یک خانه است که با هدف متحرک بودن ساخته شده است و به طور معمول فاصله بین دو محور آن نسبت به فاصله بین دو محور وانت معمولی بیشتر است.

به عبارت دیگر کمپر ون ها، کوچکترین دسته از بین این سه دسته می باشند (اگر چه تنوع زیادی در هر سه دسته وجود دارد)

برخی از کمپر ون ها سقف هایی با ارتفاع ثابت دارند که اگر نتوانید در تمام تعطیلات خود صاف بایستید هیچ کمکی به کمر شما نمی کند. برای غلبه بر این مشکل بسیاری از وانت های کوچکتر دارای روکش های پاپ دار هستند. سقف های گسترش پذیر در برخی موارد، فضای تخت اضافی را نیز در اختیار شما قرار می دهند. اما فاقد هر نوع عایق هستند.

کمپر ون ها این مزیت را دارند که کوچک هستند و رانندگی و پارک کردن آنها آسان است و معمولاً از نظر سوخت، قطعات، عوارض، مالیات و بیمه ارزان تر از سایر هستند.

از طرف دیگر، آنها می توانند در داخل برای بیش از چند بزرگسال کاملاً تنگ باشند و احتمالاً جایی برای هیچ گونه امکانات حمام وجود نخواهد داشت.

شایان ذکر است که هنگام رانندگی، همه مسافران باید در هر یک از این وسایل نقلیه کمربند ایمنی ببندند، بنابراین مطمئن شوید که صندلی های ثابت با کمربند برای همه مسافران کافی است.

کاروان (motorhome)

کاروان ها برای کسانی که به دنبال تعطیلات راحت تری هستند عالی هستند. رانندگی با آن‌ها بسیار آسان است. فضای ذخیره‌سازی مناسبی برای تعطیلات وجود خواهد داشت. با ایجاد فضای بازتر، صندلی‌های راننده از قسمت اصلی کاروان جدا نمی‌شوند. صندلی ها می‌توانند در حالت توقف چرخانده شوند تا فضای بیشتری در اطراف قسمت نشیمن ایجاد شود.

یکی از مزیت های کاروان این است که کابین با بقیه فضا ادغام شده است به این معنی که شما برای رسیدن به اتاق نشیمن نیازی به بیرون رفتن ندارید. بدیهی است که اگر باران ببارد این قابلیت عالی است. اغلب این ویژگی به عنوان امنیت بالا مورد توجه مصرف کنندگان قرار می گیرد.

کاروان
سابات صنعت شمال، تولید کننده انواع کمپر و ماشین های مسافرتی، تفریحی

خودرو مسافرتی، تفریحی بزرگ Recreational Vehicles (RVs)

ماشین مسافرتی، تفریحی بزرگ دارای هزینه سوخت، قطعات، مالیات و بیمه بسیار گران می باشد. با این حال، آنها تمام راحتی های خانه را ارائه می دهند. حتی بیشتر! آنها انبار بار زیادی دارند. ممکن است تا ده محل خواب، آشپزخانه مناسب، حتی حمام و ماشین لباسشویی داشته باشند. آنها ممکن است با مبل های چرمی، بیش از یک اتاق شستشو، تلویزیون ۴۸ اینچی در فضای نشیمن و اتاق خواب اصلی ساخته شوند.

برای مشاهده مراحل گام به گام تجهیز کمپر به صفحه تجهیز کمپر مراجعه نمایید. همچنین جهت مشاوره رایگان می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

یک دیدگاه در انواع ماشین مسافرتی و کمپر

  1. غلامرضا رئیسی says:

    سلام
    شما کمپرهای موتورهوم را با ون های تولید داخل که معرفی کرده اید، مانند وانا، غزال، ایویکو و … می سازید ؟

    این کمپرها کارخانه ای محسوب می شوند ؟

    و مجوز قانونی تردد دارند ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *