حمل و نقل کانکس / همانطور که در مقاله های قبلی بیان کردیم. یکی از مزایای کانکس و ویلاهای پیش ساخته قابل حمل بودن آن می باشد. بنابراین یکی از مواردی که در هنگام طراحی، سفارش و تولید کانکس باید به آن توجه کرد نحوه بارگیری و حمل کانکس می باشد. بدین منظور در زمان ساخت کانکس باید ابعاد آن به شکلی طراحی شود تا با قوانین وضع شده برای حمل و نقل بار در جاده‌ های کشور سازگاری داشته باشد. در غیر این صورت بار شما به عنوان محموله ترافیکی تشخیص داده می شود. باید برای حمل آن جریمه سنگین پرداخت کنید. بنابراین لازم می باشد که از قوانین مربوط به حمل کانکس در جاده های کشور آگاهی داشته باشیم.

حمل کانکس
سابات صنعت شمال، تولید کننده انواع کانکس و ویلا پیش ساخته

محموله ترافیکی

محموله های ترافیکی آن دسته از بارهایی هستند. که دارای وزن و ابعاد بیشتر از حد استاندارد ماشین های باری هستند. تردد وسایل نقلیه ای که ابعاد و اوزان آنها بدون بار یا پس از بارگیری محموله حداقل از یکی از ابعاد و یا اوزان استاندارد تجاوز نماید. مشمول مقررات دستورالعمل ترافیکی بوده و برای تردد آنها باید پروانه عبور صادر شود.

این‌گونه وسایل نقلیه، در این دستورالعمل، وسایل نقلیه‌ ترافیکی، محموله‌ آن‌ها، محموله‌ ترافیکی، و شرکت‌هایی که با داشتن مجوزهای لازم، مبادرت به حمل‌ونقل این‌گونه محموله می‌نمایند، شرکت‌های حمل‌ونقل ترافیکی، نامیده شده‌اند.

 

شرکت‌ های تولید کننده کانکس همواره سعی می‌ کنند وزن و ابعاد کانکس‌ های خود را به گونه‌ ای در نظر بگیرند. که بتوان به راحتی آن‌ها را بارگیری و تا محل مورد نظر حمل کرد. در ادامه مهم ترین قوانین حمل و نقل بارهای ترافیکی را بیان خواهیم کرد.

قوانین مربوط به ابعاد و وزن بار در زمان حمل کانکس

  • وسایل نقلیه که وزن بار آنها بیشتر از بار قابل تحمل محور باشد، به هیچ عنوان حق ندارند در جاده‌ های کشور رفت و آمد داشته باشند. 
    ● اداره راه و ترابری باید ظرفیت قابل تحمل پل‌ های حوزه فعالیت خود را بررسی کرده و پل‌ هایی که محدودیت وزنی برای رفت آمد دارند را مشخص کنند. بعد از این اطلاعات مربوط به پل‌ های کشور که محدودیت وزنی دارند. را باید در اختیار سازمان حمل و نقل و پایانه‌ های کشور قرار دهند تا برای رفت و آمد‌های درون کشوری رانندگان بتوانند شناخت بیشتری نسبت به مسیر داشته باشند. در ضمن از روی پل‌ هایی که دارای محدودیت وزنی هستند به هیچ عنوان محموله‌ های ترافیکی نمی توانند عبور کنند.
  • ابعاد بار شما باید به شکلی باشد. که نهایتا ۱٫۵ متر از لبه کفی فاصله داشته باشد. در صورت بیشتر شدن این فاصله کانکس مورد نظر به عنوان محموله ترافیکی در نظر گرفته می‌ شود. در چنین حالتی باید برای حمل کانکس خود از قوانین مربوط به محموله‌ های ترافیکی پیروی کنید.
  • بارهای فوق سنگین در کشور ما، بارهایی هستند. که در آن حاصل جمع وزن بار و کشنده بیشتر از ۹۶ تن باشد. این بارها نمی توانند از روی پل‌ هایی با عرض بیشتر از ۱۰ متر عبور کنند.

قوانین و بخشنامه‌ های مربوط به حمل و نقل کانکس

علاوه بر وضعیت بار، در زمان حمل و نقل کانکس ‌ها باید به مواردی مانند مهارت راننده، سلامت کامیون کشنده، مقررات جاده‌ ‏‏ای و دستورالعمل هایی که باعث حفظ سلامت بار می‌ شود، باید دقت کنید. در ادامه این موارد را با هم مورد بررسی قرار می دهیم.

  • راننده هایی که وظیفه حمل کانکس را بر عهده دارند. باید علاوه بر داشتن مهارت لازم برای رانندگی در جاده‌های کشور، تجربه کافی در زمینه حمل کانکس را داشته باشند. چرا که انجام برخی از کارها مانند دور زدن یا ترمز ناگهانی، سرعت گرفتن در فضاهای باز و… ممکن است به کانکس آسیب برساند.
  • بارگیری محموله‌ ها باید به شکلی باشد. که از جهت‌ های مختلف با وسایل مخصوص و تجهیزات با کیفیت مهار شده باشد. همچنین بعد از اتمام بارگیری باید وزن بار، ابعاد و شرایط ایمنی آن مورد بررسی قرار بگیرند. تا به این صورت پروانه عبور و مرور توسط شرکت حمل و نقل عمومی صادر شود.

سابات صنعت شمال به عنوان تولید کننده انواع کانکس و ویلا پیش ساخته، ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه رنگی و … با سالها تجربه می تواند اطمینان مواد، زمان تحویل کوتاه و پشتیبانی کامل، را در طول فرآیند سفارش تضمین کند.

جهت مشاوره رایگان می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین برای مشاهده ویدیو های آموزشی می توانید به صفحه آپارات شرکت سابات صنعت شمال، مراجعه کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *