نحوه محاسبه وزن ورق / اگر شما هم جزء آن دسته از افرادی باشید که قصد خرید ورق گالوانیزه رنگی را داشته باشید در انتخاب وسیله نقلیه برای حمل آن باید به ظرفیت ماشین و وزن بار توجه کنید.

ورق‌های گالوانیزه همان ورق‌های فولادی هستند که با لایه‌ای از روی (Zn) پوشش داده شده است. که برای بالا بردن مقاومت در برابر عوامل خورنده یا مرطوب به این نحو پوشش داده می شوند. در کشور عمده ورق های موجود در بازار را با غوطه ور کردن در حوضچه های گرم روی، گالوانیزه می شوند.

به جرم واحد حجم ماده، چگالی یا دانسیته گفته می شود. این مقدار در آلیاژها متفاوت است. چگالی آهن ۸۶/۷ و چگالی روی ۱۴/۷ گرم بر سانتی متر مکعب می‌باشد. از آنجایی که چگالی “روی” به چگالی آهن بسیار نزدیک است، می‌توان در فرمول وزنی ورق‌های گالوانیزه از اختلاف ناچیز بین چگالی‌ها صرف‌نظر کرد. از این‌رو می‌توان تنها چگالی آهن را درنظر گرفت.

وزن ورق آلات
آهن گالوانیزه آلومینیوم ورق رنگی استیل
۷/۸۶ ۷/۸۶ ۲/۷ ۷/۸۷ ۷/۸
مس روی برنج نیکل نقره
۸/۹۶ ۷/۱۴ ۱۲/۳ ۸/۹۰ ۱۰/۴۹
جدول چگالی فلزات

فرمول محاسبه وزن ورق آلات فلزی

بین ابعاد و وزن ورق گالوانیزه رابطه مستقیمی وجود دارد. برای محاسبه وزن ورق گالوانیزه می توانید از فرمول زیر استفاده کنید.

چگالی ورق * ضخامت (میلی متر) * طول ورق (متر) * عرض ورق (متر) = وزن ورق (کیلوگرم)

ردیف عرض (متر) طول (متر) ضخامت (میلی متر) وزن (کیلوگرم)
۱ ۱ ۱ ۰/۲ ۱/۵۷۰
۲ ۱ ۱ ۰/۳ ۲/۳۵۵
۳ ۱ ۱ ۰/۴ ۳/۱۴۰
۴ ۱ ۱ ۰/۵ ۳/۹۲۵
۵ ۱ ۱ ۰/۶ ۴/۷۱۰
۶ ۱ ۱ ۰/۷ ۵/۴۹۵
۷ ۱ ۱ ۰/۸ ۶/۲۸۰
۸ ۱ ۱ ۰/۹ ۷/۰۶۵
۹ ۱/۲۵ ۱ ۰/۲ ۱/۵۷۰
۱۰ ۱/۲۵ ۱ ۰/۳ ۲/۳۵۵
۱۱ ۱/۲۵ ۱ ۰/۴ ۳/۱۴۰
۱۲ ۱/۲۵ ۱ ۰/۵ ۳/۹۲۵
۱۳ ۱/۲۵ ۱ ۰/۶ ۴/۷۱۰
۱۴ ۱/۲۵ ۱ ۰/۷ ۵/۴۹۵
۱۵ ۱/۲۵ ۱ ۰/۸ ۶/۲۸۰
۱۶ ۱/۲۵ ۱ ۰/۹ ۷/۰۶۵
جدول وزن ورق آلات فلزی

سابات صنعت شمال به عنون تولید کننده انواع ساندویچ پانل، ورق گالوانیزه رنگی، کانکس و … با سالها تجربه می تواند اطمینان مواد، زمان تحویل کوتاه و پشتیبانی کامل، را در طول فرآیند سفارش تضمین کند.

جهت مشاوره رایگان می توانید از طریق صفحه تماس با ما در ارتباط باشید. همچنین برای مشاهده ویدیو های آموزشی می توانید به صفحه آپارات شرکت سابات صنعت شمال، مراجعه کنید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *