آیا می دانستید که رنگ سقف منزل شما بر دمای داخل خانه شما تاثیر می گذارد؟

در واقع، عوامل متعددی وجود دارد که به سقف شما کمک می کند. تا گرمای خورشید را به جای جذب بهتر منعکس کند. همانطور که گفته شد، داشتن رنگ مناسب و نوع مناسب متریال سقف به طور موثری خانه شما را خنک می کند.

رنگ سقف ساختمان

بیایید ابتدا یک بررسی علمی سریع داشته باشیم. چیزی که باید به خاطر بسپارید. این است که اگرچه گرما و نور اشکال مختلف انرژی هستند، نور می تواند با جذب شدن به گرما تبدیل شود.

رنگ سقف منازل

این بدان معناست که وقتی سقف شما در تمام طول روز زیر نور خورشید باشد، در نهایت تمام آن انرژی به گرما تبدیل می‌شود.

چیزی که باید بدانید این است که مواد سیاه می توانند تمام طول موج های نور را جذب کنند. این بدان معنی است که مواد سیاه می توانند خیلی سریعتر گرم شوند. به آسفالت سیاه در جاده فکر کنید. سریعتر از بقیه پیاده روهای خاکستری گرمتر می شود.

از سوی دیگر، مواد سفید به جای جذب، تمام طول موج های نور را منعکس می کنند. این بدان معنی است که آنها همچنین گرمای زیادی را در مقایسه با همتایان تیره تر خود جذب نمی کنند. بنابراین تغییرات دمایی چشمگیر را تجربه نمی کنند.

به عبارت ساده تر، هرچه رنگ سقف تیره تر باشد. احتمال جذب گرما برای سقف بیشتر می شود. سقف هایی که با رنگ های روشن تر رنگ آمیزی شده اند. ظرفیت بهتری برای حفظ دمای ثابت دارند.

به همین دلیل است که انتخاب رنگ سقف مناسب بر دمای داخل خانه شما تأثیر می گذارد.

با این حال، ممکن است تعجب کنید که چرا بسیاری از صاحبان خانه ها سقف های تیره رنگ را انتخاب می کنند. تعداد کمی از مردم می دانند که رنگ سقف آنها تأثیر مستقیمی بر دمای خانه آنها دارد. با این حال، اکنون که می دانید، شاید رنگ های روشن تری را انتخاب کنید.

سقف ساختمان

مصالح مورد استفاده سقف

همچنین باید توجه داشته باشید که مواد سقف شما می تواند بر میزان جذب گرما در خانه شما نیز تأثیر بگذارد. سقف های فلزی رنگ نشده می توانند از گرما محافظت کنند. این به این دلیل است که فلز بسیار بازتابنده است. بنابراین بیشتر پرتوهای نور از خانه شما منعکس می شوند. با این حال، رنگ آمیزی یک جنبه حیاتی از سیستم سقف است. این نه تنها ظاهر زیبایی را ارائه می دهد. بلکه به شما امکان می دهد یک لایه محافظتی اضافی در برابر زنگ زدگی و خوردگی ایجاد کنید. در عوض، زمانی که نمی‌توانید سقف فلزی رنگ‌نشده‌ای داشته باشید. فقط رنگ‌های روشن‌تر را انتخاب کنید.

در کشورهای دیگر، داشتن سقف آسفالتی نیز رایج است. آسفالت تنها درصد کمی از نور را منعکس می کند، بنابراین گرما بسیار سریعتر جذب می شود. همچنین در مناطق دیگر انتخاب سقف های کاشی که دیر گرم می شوند رایج است.

ورق گالوانیزه

بهترین مواد سقف را تهیه کنید

شرکت سابات صنعت شمال، فعال در زمینه فرمینگ ورق های گالوانیزه رنگی، عرشه فولادی و تولید کننده کانکس و ویلای پیش ساخته و نماینده فروش ساندویچ پانل کبیر پانل در مازندران می باشد. همچنین می توانید با مراجعه به صفحه اصلی سایت درباره خدمات ما بیشتر بدانید. فراموش نکنید که برای کسب قیمت های به روز در مورد محصولات و خدمات ما، با ما تماس بگیرید.

همچنین جهت مشاهده ویدیو از رنگ های مختلف محصولات به صفحه آپارات مجموعه سابات صنعت شمال مراجعه بفرمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *