بارش شدید باران و بادهای شدید ناشی در فصل بارانی می‌تواند بر مصالح سقف منزل شما آسیب وارد کند. به غیر از خود سقف، لوازم جانبی سقف شما نیز باید برای آسیب های احتمالی بررسی شود. حتی موارد کوچک نیز باید فوراً تعمیر شوند، زیرا این موارد می تواند منجر به آسیب ساختاری بزرگتر شود.

یکی از قسمت های مهم سقف که همیشه نیاز به بررسی دارد، ناودان های باران هستند. ناودان ها در سیستم زهکشی سقف مهم می باشند، زیرا به انتقال ایمن آب از سقف کمک می کنند. سپس از جمع شدن آب باران در فونداسیون خانه شما جلوگیری می کند. حذف آب برای جلوگیری از ورود آب و جلوگیری از تجمع وزن بیش از حد ضروری است.

آبچکان سقف شیبدار

با این حال، مانند بسیاری از قسمت های بیرونی خانه، ناودان های باران در معرض فرسودگی و پارگی هستند. به عنوان یک صاحب خانه، باید همیشه ناودان های باران خود را بررسی کنید که آیا سوراخ های کوچک یا علائم اولیه زنگ زدگی وجود دارد که می تواند منجر به آسیب بیشتر شود. همچنین باید به طور منظم ناودان های خود را تمیز کنید. هنگامی که ناودان ها خاک و زباله را جمع می کنند، نمی توانند آب را به سیستم زهکشی هدایت کنند و ممکن است به پایه های ساختمان آسیب برسانند.

علی‌رغم این تلاش‌ها، ممکن است مواقعی پیش بیاید که ناودان‌ها به طور کلی باید تعویض شوند. وقتی این اتفاق می افتد، همیشه باید به سراغ ناودان های بارانی بروید که بهترین کیفیت را دارند.

چه زمانی باید آبچکان های خود را تعویض کنید؟

به عبارت ساده، آبچکان های خانه خود را هنگامی که نشانه هایی از ساییدگی و پارگی شدید نشان می دهند، تعویض کنید. اینها ممکن است شامل ترک ها و سوراخ ها یا زمانی که نشتی می بینید باشد. می توانید برای بررسی بصری از پشت بام خود بالا بروید. اگر می بینید که هر یک از آبچکان های شما آویزان شده یا از پشت بام دور می شوند، وقت آن است که آنها را تعویض کنید.

آبچکان سقف شیروانی

اکثر آبچکان های باران حدود یک دهه عمر می کنند. با این حال، ممکن است نیاز به تعویض نآبچکان های خود پس از طوفان شدید داشته باشید زیرا نشت و سرریز آب می‌تواند باعث آسیب جدی به ناودان‌های باران شود.

اکنون که نشانه‌های آشکار تعویض ناودان را می‌دانیم، بیایید به انتخاب ناودان باران مناسب برای خانه‌تان بپردازیم.

انتخاب ناودان باران مناسب برای خانه شما

در حال حاضر انواع مختلفی از ناودان های باران در بازار وجود دارد و همچنین در سبک ها و رنگ های مختلفی عرضه می شوند.

ناودان های باران را می توان از آلومینیوم، فولاد ضد زنگ، فولاد گالوانیزه ساخت.

بیایید هر کدام را مرور کنیم تا بتوانید ایده بهتری داشته باشید:

آلومینیوم یکی از رایج ترین مواد ناودانی است. این به این دلیل است که آلومینیوم چندین مزیت دارد. سبک وزن است، در برابر خوردگی مقاوم است و می تواند بسیار ارزان باشد. همچنین می توان آن را در رنگ های مختلف ساخت.

ناودان ها همچنین می توانند از فولاد ضد زنگ ساخته شوند که به دلیل خواص منحصر به فرد خود یک ماده ایده آل است. فولاد ضد زنگ یک آلیاژ آهن است که حاوی کروم است که از خوردگی جلوگیری می کند. این بدان معنی است که ناودان های فولادی ضد زنگ به آسانی فولاد معمولی خورده یا زنگ نمی زنند.

ناودان های فولادی گالوانیزه با لایه ای از روی پوشانده می شوند. اگرچه اینها می توانند کاملاً قوی باشند و کار با آنها راحت تر از فولاد ضد زنگ است. برای حفاظت بیشتر از فولاد/فلز، به سراغ ناودان های فولادی گالوانیزه پیش رنگ بروید.

آبچکان ساختمان
آبچکان خانه
آبچکان سازه

جدای از مواد ناودانی، طرح های ناودانی نیز انواع مختلفی دارد و هر کدام عملکرد متفاوتی دارند.

در اینجا چند مورد از رایج ترین ناودان های موجود آورده شده است:

ناودان های نیمه گرد به شکل لوله هایی هستند که از وسط نصف می شوند. از آنجایی که طرفین آنها منحنی است، گاهی اوقات به براکت هایی برای نگه داشتن آنها در جای خود نیاز است.

جهت کسب اطلاعات بیشتر می توانید به صفحه فلاشینگ ساختمان مراجعه نمایید.

بهترین قیمت ناودان های باران را از شرکت  سابات صنعت شمال دریافت کنید. ما نه تنها انواع مختلف طرح های ناودانی و سایر لوازم جانبی سقف را ارائه می دهیم، بلکه بهترین قیمت ها را به همراه بالاترین کیفیت را در اختیار شما قرار می دهیم.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *