نصب ساندویچ پانل یکی از روش‌های پیشرفته در صنعت ساخت و ساز محسوب می‌شود که به دلیل ویژگی‌های منحصر به فرد این سازه، در سال‌های اخیر، بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ساندویچ پانل یک ساختار ترکیبی با دو لایه فلزی و یک لایه هسته عایق و جداکننده دارد. این پانل‌ها در ساختمان‌های صنعتی، تجاری و مسکونی قابل استفاده هستند. از مزایای اصلی ساندویچ پانل می‌توان به عایق‌بندی قوی، مقاومت در برابر حرارت، صدا و رطوبت اشاره کرد. همچنین سرعت اجرای بالای نصب ساندویچ پانل نیز، آن را به راهکاری ایده‌آل در صنعت ساختمان‌سازی تبدیل کرده است. در این مقاله، به بررسی نصب ساندویچ پانل، قیمت، انواع آن و سایر موارد مربوطه می‌پردازیم.

نصب انواع ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها در انواع مختلف برای استفاده در ساختمان‌ها به کار می‌روند و از انواع رایج آن‌ها می‌توان به ساندویچ پانل سقفی و دیواری اشاره کرد. نصب هر نوع ساندویچ پانل دارای روش‌ها و مراحل خاص خود است که با دقت باید اجرا شود. در واقع باید گفت که نصب ساندویچ پانل نیازمند آشنایی با اصول و تکنیک‌های نصب صحیح بوده و قطعا باید توسط افراد ماهر و حرفه‌ای انجام شود. فرایند نصب ساندویچ پانل در حالت کلی، دو مرحله دارد:

۱. نصب سازه فلزی

در این قسمت، یک سازه پایه‌ای از جنس فلز برای نصب خود ساندویچ پانل نصب می‌شود.

 

نصب ساندویچ پانل در تهران - سابات صنعت

 

۲. نصب ساندویچ پانل

در این قسمت، خود ساندویچ پانل روی سازه پایه‌ای نصب می‌شود. ابتدا خود ساندویچ پانل باید با استفاده از دریل و پیچ، به سازه فلزی چسبانده ‌شود و این پروسه تا جایی پیش می‌رود که تمام سطح مورد نظر از پانل پوشانده شود.

نصب ساندویچ پانل در تهران

نصب ساندویچ پانل در تهران نیز با چالش‌ها و محدودیت‌های خود همراه است. از جمله چالش‌های مهم در این رابطه می‌توان به فضاهای محدود و انتظارات بالای مشتریان اشاره کرد. این مسائل می‌توانند نصب ساندویچ پانل را دشوارتر کنند. از طرف دیگر، شرکت‌ها و پیمانکاران مجربی در زمینه نصب ساندویچ پانل در تهران فعالیت می‌کنند. این شرکت‌ها با تجربه و دانش فنی مناسب خود، قادر به ارائه خدماتی حرفه‌ای در زمینه نصب ساندویچ پانل هستند. قبل از انتخاب شرکت یا پیمانکار، بهتر است با بررسی سابقه آن‌ها و مشاوره با کارشناسان صنعت ساختمان، اقدام به انتخاب یکی از بین آن‌ها کنید.

تهران با امکانات و پیشرفت‌های خود در زمینه ساخت و ساز، بازار خوبی برای نصب ساندویچ پانل به حساب می‌آید و با توجه به تعداد بالای پروژه‌های ساختمانی در این منطقه، تقاضا برای نصب ساندویچ پانل نیز بسیار زیاد است.

هزینه نصب ساندویچ پانل

هزینه نصب ساندویچ پانل به عوامل مختلفی مانند متراژ ساختمان، نوع پانل مورد استفاده، دسترسی به مکان نصب، مشکلات فنی و ساختاری، نیاز یا عدم نیاز به تجهیزات خاص و چندین مورد دیگر بستگی دارد. برای برآورد هزینه نصب ساندویچ پانل باید گفت که هر پروژه، شرایط و مشخصه‌های خود را دارد اما معمولا قیمت نصب ساندویچ پانل به صورت متری تعیین می‌شود. بنابراین با توجه به متراژ ساختمان و نوع پانل انتخابی، می‌توان برآوردی از هزینه نصب، تعیین کرد.

 

نصب انواع ساندویچ پانل - سابات صنعت

 

دستمزد نصب ساندویچ پانل

همان‌طور که گفتیم، دستمزد نصب ساندویچ پانل تحت تاثیر عوامل مختلفی مانند سختی کار، توانایی و تجربه تیم نصب، نوع پروژه، متراژ ساختمان و نیاز یا عدم نیاز به تجهیزات خاص تعیین می‌شود. برای بررسی دقیق‌تر دستمزد و هزینه نصب ساندویچ پانل توسط شرکت‌ها، می‌توانید با آن‌ها تماس بگیرید و قیمت‌ها را استعلام کنید. طبیعتا با افزایش سختی و پیچیدگی کار، دستمزد نصب نیز بیشتر خواهد بود. بهتر است مشخصات پروژه خود را به پیمانکاران بگویید و آن‌ها با توجه به این اطلاعات، متراژ، نوع پانل، سطح دسترسی و سایر عوامل مرتبط، قیمت نصب را برآورد می‌کنند و به شما اطلاع می‌دهند.

نصب ساندویچ پانل

ساندویچ پانل از منظر طراحی و روش نصب انواع گوناگونی دارد که شما می‌توانید بر اساس نیازتان یکی از آن‌ها را برای سازه خود انتخاب کنید. در ادامه به دو نوع اصلی ساندویچ پانل و روش کلی نصب آن‌ها می‌پردازیم.

نصب ساندویچ پانل سقفی

برای نصب ساندویچ پانل سقفی، اول از همه، باید ساختار سقف و فاصله بین تکیه‌گاه‌ها را بررسی کنید و زیرسازی لازم برای نصب را انجام دهید. سپس ساندویچ پانل‌ها را روی پرلین‌های سقف قرار دهید و در هر متر ساندویچ پانل سقفی، یک پیچ سرمته گالوانیزه بزنید. پانل‌ها باید با یکدیگر همپوشانی داشته باشند تا سقف، آب‌بندی شود.

نصب ساندویچ پانل دیواری

برای نصب ساندویچ پانل دیواری نیز باید زیرسازی لازم را لحاظ و حتما به ساختار ساختمان، فاصله ستون‌ها، محل نصب و ارتفاع پانل‌ها توجه کنید. برای نصب ساندویچ پانل دیواری، باید تکیه‌گاه محکمی با استفاده از پروفیل‌های آهنی بسازید. در نصب این نوع مصالح بر روی بتن، باید از وسایل مخصوص استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *