سایدینگ / همانطور که در مقاله عوامل تاثیرگذار بر قیمت کانکس بیان کردیم، یکی از پارامترهای ذکر شده مصالحی هست که برای نمای بیرونی کانکس و سازه های پیش ساخته استفاده می شود. علاوه بر این  امر، نمای خارجی سازه های پیش ساخته، نقش بسیار زیادی در زیباتر جلوه کردن محل سکونت شما دارد. بدین منظور می توان از مصالح متفاوتی همچون سایدینگ، سمنت برد، کامپوزیت، چوب لمبه، چوب ترموود و… استفاده کرد. در ادامه به معرفی موارد ذکر شده می پردازیم.

کانکس کامپوزیت
کانکس سمنت برد
کانکس فایبر سمنت
کانکس سایدینگ
  • نمای سایدینگ چیست؟

سایدینگ به هر ماده ای که دیوارها و نماهای خارجی سازه ها را می پوشاند و از آنها محافظت می کند، گفته می شود. سایدینگ به طور کلی به گروه های زیر طبقه بندی می شود.

  • سایدینگ فلزی

سایدینگ فلزی تولید شده با ورق گالوانیزه و ضخامت ۰٫۵ در طول های مختلف و در رنگ های متنوع و زیبا می باشد. این نوع سایدینگ ها به شرایط آب و هوایی و آتش سوزی مقاوم می باشند. همچنین هزینه نسبتا کم و نصب ساده ای دارند.

  • سایدینگ وینیل

این نوع سایدینگ، یک پانل تشکیل شده بر اساس پی وی سی است. نمای سایدینگ وینیل، می تواند اندازه های مختلف داشته باشد. طول پنل از تولید کنندگان مختلف ممکن است از ۲، ۵، ۴ متر متفاوت باشد، در حالی که عرض از ۲۰ تا ۳۰ سانتی متر متغیر است.

  • سایدینگ چوب

استفاده از سایدینگ چوب این مزایا را دارد که می توانید به راحتی خانه خود را رنگ آمیزی کرده و ظاهر آن را تغییر دهید. نکته منفی در نمای سایدینگ چوبی هزینه بالای آن می باشد.

سایدینگ طرح چوب
  • سایدینگ سمنت برد

نمای سمنت برد یا فایبر سمنت یا ورق سیمانی الیاف دار، ترکیبی منحصر به فرد و بدون آزبست است که در آن الیاف سلولز با بافتی از سیلکات و سیمان یکپارچه شده، که بر اساس محل نصب، استفاده، ضخامت، طرح و رنگ به گروه های مختلفی طبقه بندی می شود. با توجه به پیشرفت روزافزون تکنولوژی های ساخت و ساز، همواره استفاده از مصالح سبک، صنعتی و سازگار با ساخت و ساز خشک مورد توجه بوده است. از مزایای سمنت برد می توان به تنوع محصولات، مقاومت در شرایط جوی، قابلیت رنگ پذیری بالا، مقاومت در برابر آتش و موریانه و … اشاره کرد. به همین منظور نمای سمنت برد در نمای ساختمان، دیوارهای داخلی و خارجی، کف و سقف گزینه ای مناسب برای کارفرمایان می باشد.

فایبر سمنت ساده:

از این نوع فایبرسمنت می توان در نمای دیوار داخلی و خارجی، سقف کاذب و کف استفاده نمود. صفحات فایبرسمنت گزینه مناسبی جهت استفاده در سقف کاذب، محیط های مرطوب مانند حمام، دستشویی و آشپزخانه می باشد.

فایبر سمنت رنگی و طرح دار مثل: طرح چوب

از این نوع سمنت بردها بیشتر به منظور نمای خارجی مورد استفاده قرار می گیرد.

سمنت برد طرح چوب
  • چوب لمبه

لمبه یکی از محبوب‌ترین دیوار پوش‌های مورد استفاده در ساختمان‌های ایرانی است. لمبه چوبی معمولاً از برش‌های چوب کاج ساخته می‌شوند. چوب کاج به واسطه ارزان بودن و مقاومت در برابر رطوبت و حشرات یکی از مناسب‌ترین گونه‌های چوب برای ساخت لمبه است.

چوب لمبه

شرکت سابات صنعت شمال با شعار آسایش و امنیت از سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت در زمینه تولید کانکس، ویلا پیش ساخته، فرمینگ ورق گالوانیزه رنگی، ساندویچ پانل و … کرده است. ارائه محصولات با کیفیت و استفاده از جدیدترین خطوط تولید پیشرفته را سرلوحه کار خود قرار داده است.

برای کسب مشاوره می توانید از طریق صفحه تماس با ما، با همکاران ما در ارتباط باشید.

همچنین جهت مشاهده ویدیو محصولات و نمونه کارها می توانید به صفحه آپارات ما مراجعه نمایید.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *